Gerard Gerrits neemt afscheid van de Twente Board
Deze week neemt Gerard Gerrits afscheid van de Twente Board. Als bestuurder heeft hij zich de afgelopen jaren actief en betrokken ingezet voor de regionale samenwerking en de ontwikkeling van Twente.
Datum van publicatie: 26 juni 2026
Lees tijd +/- 1,7 minuten
Binnen de Twente Board stond Gerard bekend als een pleitbezorger van samenwerking over gemeentelijke grenzen heen. Hij droeg mede bij aan de strategische agenda voor Twente, met oog voor innovatie, talentontwikkeling en brede welvaart. Vanuit de overtuiging dat als het goed gaat met Twente, het ook goed gaat met de afzonderlijke gemeenten, keek hij altijd verder dan de eigen context. Die blik kwam onder meer tot uiting in zijn inzet voor de regio als geheel en in ontwikkelingen zoals de spoorzone Hengelo–Enschede.
"Wat Gerard typeert, is zijn focus op uitvoering en resultaat. Hij bleef niet hangen in plannen, maar bracht beweging door keuzes te maken en door te pakken. Daarbij hield hij steeds het gezamenlijke belang voor ogen en werkte hij aan een Twente dat kansen blijft creëren voor volgende generaties. Met die aanpak leverde hij een belangrijke bijdrage aan het versterken van de positie van Twente, zowel binnen als buiten de regio." Aldus voorzitter Ank Bijleveld-Schouten bij het afscheid van Gerard Gerrits bij de Twente Board.
De Twente Board bedankt Gerard Gerrits voor zijn inzet, betrokkenheid en de manier waarop hij heeft bijgedragen aan de regionale samenwerking.
Deel gerelateerde artikelen op:
Up to date blijven?
Wil je als eerste op de hoogte zijn van de nieuwste ontwikkelingen en projecten in de regio Twente? Schrijf je in voor de Twente Board nieuwsbrief en ontvang regelmatig updates rechtstreeks in je inbox.